About me

Fotografia mea
Bern, Bern, Switzerland
"I write because I don't know what I think until I read what I say..."

luni, 31 ianuarie 2011

capul plecat sabia nu-l taie

      Azi chiar m-am enervat...e a nu stiu cata oara cand aud expresia "capul plecat sabia nu-l taie"...Gresit! Total gresit. Si am si exemple in acest caz. Dar nu vreau sa ma uit in curtea vecinilor, ca exemple avem la noi in curte cate vrem. De altfel, NOI ca popor suntem o natie de "capul plecat sabia nu-l taie". Asa au fost stramosii nostri (si cine zice ca nu, e naiv - istoria noastra suna foarte bine cand o citim la noi in tara, dar cand o auzim cum suna in scolile altor natiuni, ungurii de exemplu, nu mai suna la fel) si asa suntem noi si urmasii urmasilor nostri. Suntem un popor de resemnati, de milogi, de inhibati. Asa am crescut noi, cu teama in suflet si asa ne crestem copii. O sa imi spuneti ca nu e asa, ca Revolutia de la `89 poporul a facut-o...mai informati-va. Eu nu va zic decat ca e dovedit ca in momentele grele, poporul se teme sa iasa in strada, iar daca totusi e impins de la spate iese. Insa nu striga... sopteste, iar asta se vede. Orice ne-ar face politicienii, oricator suplicii ne-ar supune noi tinem capul plecat ca asa stim. 
   Pacat...mare pacat ca am fost prea lasi si nu am ridicat capul, fiindca poate ca sabia nu l-o fi taind, insa sigur demnitatea ti-o ia. Iar un om, un popor, fara demnitate... de fapt... vedem cu totii unde ne-a adus incurajatoarea expresie...
   In final, eu adaptez crezurilor mele expresia care mi-a facut sila atat de mult in anii de scoala, incat am ajuns sa urasc istoria. Si spun asa: "capul sus si mintea ascutita, merita sa lupti pentru ceea ce-ti doresti!

Un comentariu: